Pinky Women Riders

Pinky Women Riders
Team Pinky

03 January 2015

Kayuhan MPAJ-KFC MTB Challenge 28.12.14 di AU3 Keramat

❤️❤️❤️❤️Kayuhan MPAJ-KFC Mountainbike Challenge Final 2014 Pada 28.12.2014 di AU3 Keramat, Kuala Lumpur

Assalamualaikum dan Salam MTB 1Malaysia semua. Dah lama tak berkarangan di dalam kayuhan. Al-maklumlah dah lama tak kayuh. Yang ni pun cerita dah lapok. Tapi nak cerita gak. Almaklumlah pertama kali merasai dunia ke’race’an. Amik kau! Moh lah kita story sikit ek. Tak banyak pun nak citer.

Pada mulanya memang tak planning nak pergi pun sebab sehari sebelum tu kan dah berhempas pulas dengan Harian Metro yang kaw kaw punya trail dia bagi kan? So, tak terfikir lah nak pergi. Aku just test market dalam group ajak kengkawan sapa nak join? Mula-mula macam hambar jer tapi atas desakan dan ajakan pujuk rayu maka Puan Presiden Kak Ros dan Ailin ku menyahut cabaran.
Pagi jam 7.30 kami sudah berkumpul di depan medan seleran berhadapan Safura. Di situ lah kami mempersiapkan diri. Pengurus En Fadhal dan Pen. Pengurus Abg Awang sibuk memantau basikal dengan memastikan keadaan basikal berkeadaan baik. Hehehe bes pulak ek. Semua orang tolong buatkan. Hehehe tinggal bawa badan jer. Almaklumlah lah, rantai basikal aku kan dah putus masa kat Kuala Kubu Bharu. So, Fadhal baik hati dia bagi lah aku rantai tu terus. Hehhehe tenkiu tenkiu. Kemudian, dengan mengayuh basikal ke tempat kejadian yang sukar dilihat dari luar. Kena jelling-jeling baru jumpa tempat tu.

Majlis ni meriah babe, mana taknyer dirasmikan oleh YB Menteri Besar Selangor yang hensem tu. Alah abang ke adik Azwan Ali tu. Tengok depan-depan. Tak sombong dan sangat sempoi. Dia rasmikan dan perasmiannya dia bawa basikal KTM milik abg Fendy, penganjur yang bertanggungjawab atas event ni. Hehehe so, aku dan rider lain pun diajak kayuh bersama. Haahahaha sonok sebab banyak pulak wartawan dan cameraman yang ado.. hahaha

Kemudian, jumpa dengan beberapa rider yang lain, alamakkk betul ke ni? Nape tak ramai perempuan puan. Aku yang telah didaftarkan oleh Puan Presiden mula lah cuak. Abg Mus Racer dan Kak Zaiton suruh cuba trail. Aku dan Ailin cuba cuba lah trail nya. Umaaakkkaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiii giler ni.. tercungap-cungap. Mula lah aku frust tertonggeng ni. Nak tarik diri lah. Kak Ros pun nak tarik diri. Ailin lagi lah dah melalak lalak kuar air mata bagai. Kami tak mahu masuk, tapi setelah dipush push oleh abg mus dan kak ton, akhirnya terjebak jua. Aku pulak ni apa kes, last minute babe tukar kategori. Amik yang kategori berat lebih. Giler lah. Lepas tu aku sorang jer perempuan pulak tu. Lagi gilo. Tapi dek sahutan cabaran oleh orang-orang ni makanya aku akur dan bersaing juga walaupun.. hahaha sukar nak dimengertikan dengan kata-kata.


Dengan pelepasan oleh pihak penganjur, kategori aku dan kategori open women disekalikan pelepasannya. Maka berduyun-duyunlah rider mengemudi gerek masing-masing. Aku ni yang berani-berani takut join, ikut jer lah..hahaha memang insan terakhir. Malu tu usahlah nak dikata. Sehinggakan VIP sanggup menonton aku beraksi downhill. Alhamdulillah selamat juga downhill di khalayak tetamu yang hadir. Persetankan apa orang nak kata. Yang penting aku cuba, Cuma di downhillyang kedua jer aku takut so, tolak lah yer. Eh bukan aku yang tolak, abg mus tekas yang tolak turunkan basikal, aku pulak lenggang kangkung mak limah menuruni cerun bukit itu. Kemudian meneruskan jua lap yang pertama dan habis dengan aku mengalah untuk lap yang kedua kalinya. Hahaha tak per lah pastime masuk kan so, tawakal jer. Yang penting amik pengalaman.

Kemudian, sementara menanti penyampaian hadiah, aku pun mengisi perut yang berkeroncong tadi di kedai makan berhampiran sementalaah menanti kategori lain-lain beraksi. Macam ni ek race. Boring gak nak menunggu. Ketiduran jua dibuatnya. Mcam-mcm gelagat di pertonton sehingga lah aku dan Ailin secara tidak langsung menjadi krew bagi menjaga lap yang dibuat oleh kategori elite.. hehehe sonok bertingkek-tingkek. Ini semua kerjaan abg mus lah.


Akhirnya sesi penyampaian dan cabutan bertuah dibuat. Namun tiada pun yang bertuah. Bertuah tengok jer lah. Hehehe dan lastly, macam biasa amik lah picca2 dengan pro pro yang ada. Hehehehhehe tahniah buat semua. Kita jumpa lagi di race race akan datang dengan sajian dan tambahan ahli-ahli rider yang lain.
Salam perpaduan dan salam 1Malaysia semua.

0 comments:

Post a Comment